KWALITEIT & VERTROUWENSPERSONEN

GEEN KINDERSPEL

Klots Jeugdhulp is aangesloten bij Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ).

Stichting Kwaliteitsregister Jeugd registreert jeugdprofessionals wanneer zij voldoen aan alle eisen voor vakbekwaamheid, en blijft vervolgens toezien op kwaliteit, toetsing en scholing. De inzet van professionals met beroepsregistratie borgt de kwaliteit van hulp aan jeugd en gezinnen. Want jeugd- en gezinshulp is geen kinderspel.

AKJ - vertrouwenspersonen in de jeugdhulp

Alle (pleeg)kinderen, (pleeg- of groot)ouders en verzorgers die te maken hebben met jeugd- en gezinshulp, hebben recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kunnen zij terecht bij het AKJ - vertrouwenspersonen in de jeugdhulp. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ is gratis. Het AKJ is een zelfstandige stichting, de vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Klots Jeugdhulp.

Wat kan de vertrouwenspersoon voor jou doen?
Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je ontvangt. Als je er niet uitkomt met de hulpverlener van Klots, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van het AKJ. Allereerst luisteren ze naar jouw verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon je verhaal altijd serieus nemen. Hij of zij informeert je over je rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met Klots Jeugdhulp.

Het AKJ is bereikbaar via het telefoonnummer 088 555 1000, mail naar info@akj.nl of chat met een vertrouwenspersoon via de website www.akj.nl. De chat is open van maandag tot en met donderdag van 16:00-23:00 uur en op vrijdag van 15:00-17:00 uur.